FÆRDER VIDEREGÅENDE SKOLE
FÆRDER VIDEREGÅENDE SKOLE
TØNSBERG, 2009
VESTFOLD FYLKESKOMMUNE
14 600 m²
Prosjektet ble gjort i samarbeid med Schmidt Hammer Lassen architects.
Skolen består av rektangulære former som inneholder verksteder, arbeidsrom og utendørs arbeidsflater. Disse ligger forskutt i forhold til hverandre, men i samme ortogonale system forankret i bakken. Over disse forskutte formene ligger teorifunksjonene som en sluttet form og samlende ramme.
Mellom de store verkstedsarealene oppstår spalten, mellomrommet, som strekker seg i landskapsdraget og bringer kanalen og baklandet sammen. Spalten består av det klimatiserte skoletorget med direkte tilknytning til alle skolens funksjoner, og det overbygde verkstedstorget for yrkesfagene.
←
Prosjektet ble gjort i samarbeid med Schmidt Hammer Lassen architects.
Skolen består av rektangulære former som inneholder verksteder, arbeidsrom og utendørs arbeidsflater. Disse ligger forskutt i forhold til hverandre, men i samme ortogonale system forankret i bakken. Over disse forskutte formene ligger teorifunksjonene som en sluttet form og samlende ramme.
Mellom de store verkstedsarealene oppstår spalten, mellomrommet, som strekker seg i landskapsdraget og bringer kanalen og baklandet sammen. Spalten består av det klimatiserte skoletorget med direkte tilknytning til alle skolens funksjoner, og det overbygde verkstedstorget for yrkesfagene.